D 2015

Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva

VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Jan KREJČÍ

Basic information

Original name

Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva

Name in Czech

Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva

Name (in English)

Selected Mobile Application Suitable to Learning Process into Subjects Focused not only to Population Protection

Authors

VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan KREJČÍ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Zlín, Historie a současnost chemických zbraní, p. 247-253, 7 pp. 2015

Publisher

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakkulta logistiky a krizového řízení

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00083003

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7454-491-0

Keywords (in Czech)

vzdělávání; mobilní aplikace; dotazník; digitální učební materiál

Keywords in English

education; mobile application; questionnaire; digital learning material

Tags

Reviewed
Změněno: 29/5/2015 19:28, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na použití mobilních zařízení v procesu vzdělávání, s orientací na výuku předmětů cílených nejen na ochranu obyvatelstva. Podává přehled o aktuálním stavu tvorby mobilních studijních materiálů na různých mobilních platformách. Výzkumná část se zabývá současným stavem užívání mobilních zařízení ve školách a také připraveností učitelů zahrnout nové technologie do vyučovacího procesu.

In English

The paper is focused on the use of mobile devices in education, with a focus on teaching subjects targeted not only to protect the population. It gives an overview of the current state of creation of mobile learning materials for various mobile platforms. The research deals with the current state of the use of mobile devices in schools and teachers' readiness to incorporate new technology into the teaching process.