J 2015

Implementation of fostering giftedness in science teacher training

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Implementation of fostering giftedness in science teacher training

Name in Czech

Implementace podpory nadání ve vzdělávání přírodovědných učitelů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2015, 1309-6249

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00083032

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

nadání; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů

Keywords in English

giftedness; science education; teacher training

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:09, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The creation of suitable conditions for the development of students gifted in science is an important task for teachers. The study presents research results of science teacher training in educational methods suitable for fostering gifted students in science. Design-based research was used as the main research method.

In Czech

Vytváření vhodných podmínek pro rozvoj přírodovědně nadaných žáků je významným úkolem pro učitele. Studie prezentuje výsledky výzkumu učitelského vzdělávání ve vzdělávacích metodách vhodných pro nadané žáky v přírodovědě. Byla použita výzkumná metoda design-based research.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation