Detailed Information on Publication Record
2015
Implementation of fostering giftedness in science teacher training
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Implementation of fostering giftedness in science teacher training
Name in Czech
Implementace podpory nadání ve vzdělávání přírodovědných učitelů
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2015, 1309-6249
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Turkey
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00083032
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
nadání; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English
giftedness; science education; teacher training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:09, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The creation of suitable conditions for the development of students gifted in science is an important task for teachers. The study presents research results of science teacher training in educational methods suitable for fostering gifted students in science. Design-based research was used as the main research method.
In Czech
Vytváření vhodných podmínek pro rozvoj přírodovědně nadaných žáků je významným úkolem pro učitele. Studie prezentuje výsledky výzkumu učitelského vzdělávání ve vzdělávacích metodách vhodných pro nadané žáky v přírodovědě. Byla použita výzkumná metoda design-based research.
Links
266589, interní kód MU |
|