TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Implementation of fostering giftedness in science teacher training. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turecko: Gazi Universitesi, 2015, vol. 6, No 3, p. 18-26. ISSN 1309-6249.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementation of fostering giftedness in science teacher training
Name in Czech Implementace podpory nadání ve vzdělávání přírodovědných učitelů
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition International Journal on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Turecko, Gazi Universitesi, 2015, 1309-6249.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Turkey
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083032
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) nadání; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English giftedness; science education; teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 18:09.
Abstract
The creation of suitable conditions for the development of students gifted in science is an important task for teachers. The study presents research results of science teacher training in educational methods suitable for fostering gifted students in science. Design-based research was used as the main research method.
Abstract (in Czech)
Vytváření vhodných podmínek pro rozvoj přírodovědně nadaných žáků je významným úkolem pro učitele. Studie prezentuje výsledky výzkumu učitelského vzdělávání ve vzdělávacích metodách vhodných pro nadané žáky v přírodovědě. Byla použita výzkumná metoda design-based research.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 27/4/2024 11:56