MACEK, Jakub. Social Media and Diffused Participation. In Lorentz, P., Smahel, D., Metykova, M., & Wright, M. F. Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics. Brno: MUNI Press. s. 196-209. ISBN 978-80-210-7810-9. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social Media and Diffused Participation
Autoři MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Living in the digital age: Self-presentation, networking, playing, and participating in politics, od s. 196-209, 14 s. 2015.
Nakladatel MUNI Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW The chapter on Researchgate PDF version of the book.
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00080829
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-7810-9
Klíčová slova anglicky social media; diffused participation; diffused audience; political practices; structuration model of media
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D., učo 14931. Změněno: 30. 6. 2015 18:39.
Anotace
The chapter deals with diffused participation and the role of social media in mundane civic and political practices. Drawing on previous research and employing a structuration model of media for its theoretical framework, the chapter aims to illustrate that the uses of social media are structured by affordances of the media as well as by the immediate and broader social, cultural, and political contexts in which political and civic practices are embedded. Three distinct perspectives have emerged in the course of ongoing research  – the first emphasizes the role of collective membership and the pressure to conform; the second focuses on being a member of a performative audience; and the third takes political contexts into account.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaVNázev: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
GP13-15684P, projekt VaVNázev: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:51