KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ, Christos VAITSIS, Nabil ZARY, Jaroslav ŠTĚRBA a Ladislav DUŠEK. OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education. Online. In Cornet, R., Stoicu-Tivadar, L., Hörbst, A., Parra Calderón, C.L., Andersen, S.K., Hercigonja-Szekeres, M.511-515. Digital Healthcare Empowering Europeans: Proceedings of MIE2015. Amsterdam: IOS Press, 2015. s. 511-515. ISBN 978-1-61499-511-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-512-8-511. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education
Autoři KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika), Christos VAITSIS (752 Švédsko), Nabil ZARY (752 Švédsko), Jaroslav ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí) a Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání Amsterdam, Digital Healthcare Empowering Europeans: Proceedings of MIE2015, od s. 511-515, 5 s. 2015.
Nakladatel IOS Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14710/15:00083063
Organizační jednotka Institut biostatistiky a analýz
ISBN 978-1-61499-511-1
Doi http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-512-8-511
UT WoS 000455817000106
Klíčová slova anglicky Curriculum; Education; Medical informatics; Planning Techniques; Program Development
Štítky EL OK, OPTIMED
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 22. 2. 2016 15:10.
Anotace
This contribution introduces a new web-based OPTIMED platform for an effective harmonisation of medical and healthcare curriculum. Behind the engineering background stays an original methodology covering planning model based on formal parameterisation of curriculum, which fully support the outcome-based approach to education. With the use of developed system curriculum, designers and senior guarantors can provide a clear and transparent composition of compulsory and optional courses, and easily identify potential duplicities and overlaps across a domain of medical and healthcare education. For students, it means an absolutely new way of how to understand what is really taught during a learning period, including all necessary meta information. All members across the academic community are able to search and consequently display in detail the most important domains related to the particular year, term, course, medical discipline or topic. The presented solution significantly enhances the transparency and continuity of the environment in which the authors of the teaching materials as well as their consumers work daily. Suggestions for future improvements of the OPTIMED platform are discussed.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MUNázev: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Akronym: OPTIMED)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 16:20