a 2015

„Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole

MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ

Basic information

Original name

„Cesta za papírem“ aneb propojování poznatků přírodovědných předmětů na základní škole

Name (in English)

“Way for paper” or interconnecting the knowledge of natural science subjects at primary schools

Authors

MÁLKOVÁ, Alžběta, Monika ŠINDELKOVÁ and Irena PLUCKOVÁ

Edition

XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7844-4

Keywords (in Czech)

Integrovaná tematická výuka; integrace; projektová výuka; přírodovědné předměty; základní škola; žák

Keywords in English

Integration; Integrated thematic instruction; Natural science; Project learning; Primary school; Pupil
Změněno: 9/3/2016 15:40, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá možností integrace poznatků přírodovědných předmětů na základní škole. Teoretická část je zaměřena na terminologické vymezení integrace v primárním vzdělávání a na vybrané strategie integrace výuky. V praktické části je popsáno realizované téma „Cesta za papírem aneb o muži, který chtěl napsat knihu.“ Výzkumná část zahrnuje vyhodnocení dotazníkového šetření, jakožto zpětné vazby.

In English

The paper deals with the possibility of integration of knowledge science subjects at elementary school. The theoretical part is focused on terminological definition of integration in primary education and the integration of teaching selected strategies. The practical part describes realized the theme "Journey to the paper or a man who wanted to write a book." The research part includes the evaluation of the questionnaire.