KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ and Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole (Individualization in kindergarten). První. Praha: Portál, 2015, 182 pp. ISBN 978-80-262-0812-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Individualizace v mateřské škole
Name (in English) Individualization in kindergarten
Authors KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ and Zora SYSLOVÁ.
Edition První. Praha, 182 pp. 2015.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-262-0812-9
Keywords (in Czech) diagnostika; individualizace; konstruktivismus; mateřská škola; portfolio dítěte; projektování
Keywords in English diagnostics; individualization; constructivism; kindergarten; child portfolio; designing
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 11/3/2016 12:42.
Abstract
Kniha seznamuje čtenáře s tím, jak vytvořit podmínky pro individualizované vzdělávání a s jeho jednotlivými fázemi – přípravou třídního vzdělávacího programu, jeho realizací a hodnocením výsledků vzdělávání. Každé dítě má mnoho individuálních rysů. Pokud chceme, aby jeho učení bylo co nejefektivnější, musíme jeho možnosti brát v úvahu. Východiskem individualizace je přesvědčení, že každá lidská bytost je jedinečná. Každé dítě pracuje a učí se svým specifickým způsobem. Když učitelka dokáže na tyto individuální potřeby reagovat, umožní dětem zažívat při vzdělávání úspěch a dosahovat jejich osobního maxima. Knihu využijí učitelky mateřských škol, zejména bude přínosem pro pedagogy pracující ve věkově smíšených (heterogenních) třídách. Kniha je určena také studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru učitelství pro mateřské školy a předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.
Abstract (in English)
The book acquaints the reader with how to create the conditions for individualized learning and its different phases - preparation class educational program, its implementation and evaluation of learning outcomes. Every child has a lot of individual features. If we want to make his teaching was as efficient as possible, we have the possibility to take into account. Individualization starting point is the belief that every human being is unique. Each child works and learns in their own way. When the teacher is able to respond to these individual needs, allowing children to experience success in learning and achieve their personal best. Paper use nursery school teachers, especially for the benefit of teachers working in mixed-age (heterogeneous) classes. The book is also intended for students and university students SPgŠ art teacher for kindergarten and preschool education. They can also be used by teachers of university and secondary school courses focused on preschool education.
PrintDisplayed: 10/5/2024 05:41