PETRŮ, Michaela and Hana CÍDLOVÁ. Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii (Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry). In XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivita využití kvízů, rébusů a dalších her jako motivačních prostředků v chemii
Name (in English) Effectivity of Use of Quizzes, Puzzles and Other Games as a Tool of Motivation in Chemistry
Authors PETRŮ, Michaela and Hana CÍDLOVÁ.
Edition XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) motivace; chemie; kvízy; hry
Keywords in English Motivation; Chemistry; Quizzes; Games
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 22/9/2015 15:27.
Abstract
Aktivní účast na konferenci - poster. Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Následující text referuje o některých zkušenostech s využitím databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie.
Abstract (in English)
A conference poster. A research has shown that the second most desired activity of pupils (after chemical experiments) within chemistry lessons is playing chemically oriented games, solving chemical quizzes, crosswords with chemical problems, etc. As this tool of motivation (in comparison with chemical experiments) is safe and readily available, the research pays relatively much attention to its targeted use in teaching (not only in chemistry). The following gives information about our experience with use of a database two-subjects interdisciplinary motivation tasks designed to help teaching chemistry.
PrintDisplayed: 26/4/2024 15:41