B 2014

Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole

SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ and Bohumíra LAZAROVÁ

Basic information

Original name

Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole

Name (in English)

From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten

Edition

1. vyd. Brno, 137 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-7542-9

Keywords (in Czech)

fakultní cviční učitelé; mateřské školy; mentoring; obor Učitelství pro mateřské školy; předškolní vzdělávání, přípravné vzdělávání, výzkumné šetření.

Keywords in English

faculty mentors; kindergarten; mentoring; field of study for kindergarten; preprimary education; training; survey.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 12/6/2015 12:56, Mgr. Jana Dykastová

Abstract

V originále

Autorky se zabývají problematikou přípravného vzdělávání učitelů mateřských škol s cílem přispět k diskurzu propojování teorie s praxí. Hlavním východiskem struktury publikace se staly výsledky výzkumných šetření a evaluace oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Ukazuje se, že zásadním problémem je koncepce praktické přípravy a její reflexe. S oporou o teorii realistického vzdělávání autorky nastiňují a zdůvodňují jejich úpravu. Ústředním tématem se proto stává mentoring jako fenomén spojovaný s podporou rozvoje profesních dovedností.

In English

The authors deal with the initial training of pre-school teachers to contribute to the discourse linking theory with practice. The main starting structure publications became the results of researches and evaluation of field of study for pre-school teachers at the Pedagogical Faculty of Masaryk University. It turns out that the fundamental problem is the concept of practical training and its reflection. With the support of the theory of realistic training author outlines and justifies its modification. The central theme therefore becomes mentoring as a phenomenon associated with supporting the development of professional skills.