Detailed Information on Publication Record
2014
Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ and Bohumíra LAZAROVÁBasic information
Original name
Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole
Name (in English)
From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 137 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7542-9
Keywords (in Czech)
fakultní cviční učitelé; mateřské školy; mentoring; obor Učitelství pro mateřské školy; předškolní vzdělávání, přípravné vzdělávání, výzkumné šetření.
Keywords in English
faculty mentors; kindergarten; mentoring; field of study for kindergarten; preprimary education; training; survey.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 12/6/2015 12:56, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Autorky se zabývají problematikou přípravného vzdělávání učitelů mateřských škol s cílem přispět k diskurzu propojování teorie s praxí. Hlavním východiskem struktury publikace se staly výsledky výzkumných šetření a evaluace oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Ukazuje se, že zásadním problémem je koncepce praktické přípravy a její reflexe. S oporou o teorii realistického vzdělávání autorky nastiňují a zdůvodňují jejich úpravu. Ústředním tématem se proto stává mentoring jako fenomén spojovaný s podporou rozvoje profesních dovedností.
In English
The authors deal with the initial training of pre-school teachers to contribute to the discourse linking theory with practice. The main starting structure publications became the results of researches and evaluation of field of study for pre-school teachers at the Pedagogical Faculty of Masaryk University. It turns out that the fundamental problem is the concept of practical training and its reflection. With the support of the theory of realistic training author outlines and justifies its modification. The central theme therefore becomes mentoring as a phenomenon associated with supporting the development of professional skills.