B 2014

Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování

BALÁTOVÁ, Kristýna

Basic information

Original name

Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování

Name (in English)

Values in Adolescents with Behavioral Disorders

Authors

BALÁTOVÁ, Kristýna

Edition

1. vyd. Brno, 146 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-7573-3

Keywords (in Czech)

ADHD; dospívající; hodnoty; poruchy chování; specifické poruchy chování

Keywords in English

ADHD; adolescents; values; behavioral disorders; specific behavioral disorders

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2015 11:55, Mgr. Jana Dykastová

Abstract

V originále

Monografie pojednává o hodnotách jedinců s poruchami chování (resp. se specifickými poruchami chování) v období dospívání (ve věkovém rozpětí 10-19 let). Výzkumné šetření má charakter kvantitativního přístupu k získávání, zpracování a interpretaci dat. V empirické (výzkumné) části práce jsou analyzovány žebříčky hodnot (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot) v souboru dospívajících jedinců se (specifickými) poruchami chování, který tvořilo 317 respondentů. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch. (Tuto srovnávací skupinu tvořilo celkem 487 respondentů.) Cílem bylo zjistit a popsat, které hodnoty se u jedinců se (specifickými) poruchami chování objevují a jak se jejich hodnoty odlišují od jedinců intaktních, z hlediska pohlaví a věku. V šetření byly nalezeny jak odlišnosti v jednotlivých hodnotách ve všech porovnávaných skupinách (tak i podobnosti či shody). V závěru textu jsou uvedeny možnosti využití metody Rokeachova testu hierarchie hodnot.

In English

The monograph deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders (or with specific behavioral disorders) during adolescence (aged 10-19). The research is processed by quantitative approach to acquisition, evaluation and interpretation of data. In the empirical (research) section we analyzed the preferences of values (with Rokeachs values test) in the adolescents with (specific) behavioral disorders (consisted of 317 respondents). These results were compared with those without (specific) behavioral disorders. (This comparison group consisted of 487 respondents) The aim was to identify and describe values of individuals with (specific) behavioral disorders and how their values are different from intact individuals (- variables: gender, age, etc.). We also mentioned the possibility of using Rokeachs values test.

Links

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Name: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A