BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 146 s. ISBN 978-80-210-7573-3. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Název anglicky Values in Adolescents with Behavioral Disorders
Autoři BALÁTOVÁ, Kristýna.
Vydání 1. vyd. Brno, 146 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-7573-3
Klíčová slova česky ADHD; dospívající; hodnoty; poruchy chování; specifické poruchy chování
Klíčová slova anglicky ADHD; adolescents; values; behavioral disorders; specific behavioral disorders
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 18. 6. 2015 11:55.
Anotace
Monografie pojednává o hodnotách jedinců s poruchami chování (resp. se specifickými poruchami chování) v období dospívání (ve věkovém rozpětí 10-19 let). Výzkumné šetření má charakter kvantitativního přístupu k získávání, zpracování a interpretaci dat. V empirické (výzkumné) části práce jsou analyzovány žebříčky hodnot (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot) v souboru dospívajících jedinců se (specifickými) poruchami chování, který tvořilo 317 respondentů. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch. (Tuto srovnávací skupinu tvořilo celkem 487 respondentů.) Cílem bylo zjistit a popsat, které hodnoty se u jedinců se (specifickými) poruchami chování objevují a jak se jejich hodnoty odlišují od jedinců intaktních, z hlediska pohlaví a věku. V šetření byly nalezeny jak odlišnosti v jednotlivých hodnotách ve všech porovnávaných skupinách (tak i podobnosti či shody). V závěru textu jsou uvedeny možnosti využití metody Rokeachova testu hierarchie hodnot.
Anotace anglicky
The monograph deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders (or with specific behavioral disorders) during adolescence (aged 10-19). The research is processed by quantitative approach to acquisition, evaluation and interpretation of data. In the empirical (research) section we analyzed the preferences of values (with Rokeachs values test) in the adolescents with (specific) behavioral disorders (consisted of 317 respondents). These results were compared with those without (specific) behavioral disorders. (This comparison group consisted of 487 respondents) The aim was to identify and describe values of individuals with (specific) behavioral disorders and how their values are different from intact individuals (- variables: gender, age, etc.). We also mentioned the possibility of using Rokeachs values test.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:21