DASTYCH, Milan. Klinická biochemie : bakalářský obor Zdravotní laborant. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 254 pp. ISBN 978-80-210-7788-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Klinická biochemie : bakalářský obor Zdravotní laborant
Authors DASTYCH, Milan.
Edition 3. vyd. Brno, 254 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-7788-1
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 12/6/2015 14:00.
Abstract
Učební text je určen pro studenty bakalářského oboru Zdravotní laborant. Klinická biochemie je jedním ze sedmi profilových laboratorních oborů, ve kterých získává student odborné znalosti a praktické dovednosti v průběhu bakalářského studia. Text je rozdělen na tři tématicky odlišné části. Obecná část obsahuje kapitoly, které jsou v mnohém společné pro různé laboratorní obory. Popisuje procesy laboratorní diagnostiky, týmovou spolupráci všech pracovních kategorií, laboratorní informační systémy, management a ekonomiku laboratorních provozů. Jsou probírány základní analytické znaky metod, způsoby kalibrace a vyjadřování laboratorních nálezů. Podrobně jsou popsány faktory, které mohou významným způsobem ovlivnit validitu výsledku; interní a externí kontrola kvality, možné interference a typy chyb laboratorních analýz. Klinická část popisuje všechny důležité systémy, orgány a tkáně se zaměřením na správnou indikaci a interpretaci biochemických laboratorních nálezů v diagnostickém procesu. Analytická část v přehledné formě zachycuje analytické postupy používané v laboratorní biochemické diagnostice. Základ tvoří doporučené, rutinní metody s popisem principů, reakčních postup a funkcí jednotlivých součástí reakčních směsí. Pozornost je věnována existující návaznosti a nejistotě jednotlivých analytických postupů. Učební text je nejenom pomůckou pro zvládnutí zkušebních témat při hodnocení nabytých znalostí, ale může představovat i vhodný materiál, jako základ pro udržování znalostí v praktické laboratorní činnosti.
PrintDisplayed: 30/4/2024 13:50