k 2015

Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy

ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ

Basic information

Original name

Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy

Name (in English)

This theoretical background of research the life stories of teachers and the possibilities of their analysis

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00080847

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

soudobé dějiny školství; orální historie; životní příběh učitele; výzkum; analýza; narativy

Keywords in English

contemporary history of education; oral history; life story of teacher; life history; research; analysis; narratives

Tags

Změněno: 30/3/2016 13:50, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem tohoto příspěvku je popsat, vysvětlit a diskutovat otázky teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a z toho vyplývající možnosti analýzy těchto příběhů. Sekundární cílem je ukázat možnosti analýzy dat (přepsaných rozhovorů) v počítačovém programu Atlas.ti.

In English

The aim of this paper is to describe, explain and discuss research on the theoretical background of the life stories of teachers. The secondary objective is to demonstrate the possibilities of data analysis (transcribed interviews) in a computer program Atlas.ti.

Links

GA14-05926S, research and development project
Name: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Czech Science Foundation