Detailed Information on Publication Record
2015
Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁBasic information
Original name
Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy
Name (in English)
This theoretical background of research the life stories of teachers and the possibilities of their analysis
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00080847
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
soudobé dějiny školství; orální historie; životní příběh učitele; výzkum; analýza; narativy
Keywords in English
contemporary history of education; oral history; life story of teacher; life history; research; analysis; narratives
Tags
Změněno: 30/3/2016 13:50, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem tohoto příspěvku je popsat, vysvětlit a diskutovat otázky teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a z toho vyplývající možnosti analýzy těchto příběhů. Sekundární cílem je ukázat možnosti analýzy dat (přepsaných rozhovorů) v počítačovém programu Atlas.ti.
In English
The aim of this paper is to describe, explain and discuss research on the theoretical background of the life stories of teachers. The secondary objective is to demonstrate the possibilities of data analysis (transcribed interviews) in a computer program Atlas.ti.
Links
GA14-05926S, research and development project |
|