2015
Reálná čísla ve školské matematice
BUDÍNOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Reálná čísla ve školské matematice
Název anglicky
Real numbers in school mathematics
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2015, 1210-9037
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00083153
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
reálná čísla; školská matematika; formální vzdělávání
Klíčová slova anglicky
real numbers; school mathematics; formal education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 10:12, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
Článek pojednává o výuce reálných čísel na základní škole. Uvažujeme konkrétní reálná čísla - některé odmocniny a číslo pi. Žáci obvykle tato čísla při výpočtech zaokrouhlují a pracují s nimi jako s desetinnými čísly. Neuvědomují si, že se jedná o jiný druh čísel. Ukazujeme možnosti práce s těmito čísly, která rozvíjí funkční a limitní myšlení. Článek vznikl v rámci výzkumu týkajícího se úspěšnosti studentů učitelství matematiky v matematických disciplínách.
Anglicky
The contribution deals with real numbers at primary school. We consider concrete numbers - some roots, Number pi. Pupils can use these numbers in calculations as decimal numbers and do not realise that these are different kinds of numbers. We show a possibility of working with the numbers so that the functional thinking and limit thinking is developed. The outcome arised in the frame of research with success of future math teachers in mathematical subjects.