J 2015

Reálná čísla ve školské matematice

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Reálná čísla ve školské matematice

Název anglicky

Real numbers in school mathematics

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2015, 1210-9037

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083153

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

reálná čísla; školská matematika; formální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

real numbers; school mathematics; formal education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2016 10:12, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek pojednává o výuce reálných čísel na základní škole. Uvažujeme konkrétní reálná čísla - některé odmocniny a číslo pi. Žáci obvykle tato čísla při výpočtech zaokrouhlují a pracují s nimi jako s desetinnými čísly. Neuvědomují si, že se jedná o jiný druh čísel. Ukazujeme možnosti práce s těmito čísly, která rozvíjí funkční a limitní myšlení. Článek vznikl v rámci výzkumu týkajícího se úspěšnosti studentů učitelství matematiky v matematických disciplínách.

Anglicky

The contribution deals with real numbers at primary school. We consider concrete numbers - some roots, Number pi. Pupils can use these numbers in calculations as decimal numbers and do not realise that these are different kinds of numbers. We show a possibility of working with the numbers so that the functional thinking and limit thinking is developed. The outcome arised in the frame of research with success of future math teachers in mathematical subjects.