LOJDOVÁ, Kateřina. Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi. In Magnanimitas. Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE. Hradec Králové: Magnanimitas, 2015, s. 1303-1311. ISBN 978-80-87952-10-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi
Název anglicky Student Teachers´ Views on Training Teachers During Their Long Term Practice
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE, od s. 1303-1311, 9 s. 2015.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083155
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87952-10-8
Klíčová slova česky cvičný učitel; pregraduální vzdělávání učitelů; reflexe, student učitelství; učitelská praxe
Klíčová slova anglicky reflection; student teachers; teachers training; teaching practice; trainig teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 23. 3. 2016 11:32.
Anotace
Předložená empirická studie vychází z kvalitativního výzkumu deníků z praxe studentů učitelství a polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelství. Identifikuje role cvičného učitele ve vztahu ke studentům učitelství v různých fázích průběhu praxe. V počáteční fázi praxe hraje cvičný učitel roli gatekeepera, v jejím průběhu a ve fázi závěrečné roli poskytovatele zpětné vazby. V průběhu praxe jsme identifikovali tři role cvičného učitele: „parťák“, „záchranář“, „revizor. Tato typologie rolí cvičného učitele zohledňuje autonomii studenta učitelství a jeho kontrolu cvičným učitelem.
Anotace anglicky
The paper gives a brief overview of the teaching practice of future teachers during their undergraduate education. The aim of this qualitative study is to analyze how student teachers perceive their training teachers in schools during their long term practice. The sample consisted of 58 student teachers diaries and 2 semi-structured interviews with student teachers. Research results brings typology of different roles of training teachers according to autonomy of student and control by training teacher.
Návaznosti
MUNI/FR/1373/2014, interní kód MUNázev: Inovace vybraných předmětů společného základu (Akronym: IVPSZ)
Investor: Masarykova univerzita, Inovace vybraných předmětů společného základu
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:26