BAUER, Luboš and Markéta MATULOVÁ. Využití online hlasování ve výuce předmětu Statistika II (Teaching the course Statistics II with classroom voting). In Šárka Hošková-Mayerová, Miroslav Hrubý. Proceedings of Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2015. Brno: Univerzita obrany, 2015, p. 1-5. ISBN 978-80-7231-998-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití online hlasování ve výuce předmětu Statistika II
Name (in English) Teaching the course Statistics II with classroom voting
Authors BAUER, Luboš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Markéta MATULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Proceedings of Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2015, p. 1-5, 5 pp. 2015.
Publisher Univerzita obrany
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10103 Statistics and probability
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/15:00083170
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7231-998-5
Keywords (in Czech) hlasování ve výuce; Masarykova univerzita; interaktivita; statistika; efektivní vyučování
Keywords in English Classroom voting; Masaryk University; interactivity; statistics; effective teaching
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 6/4/2016 12:37.
Abstract
V akademickém roce 2014/2015 jsme zavedli do kurzu Statistika II pilotní projekt využití online hlasování pro zvýšení aktivního zapojení studentů do výukového procesu. Příspěvek představuje základní koncepty výuky pomocí hlasování a shrnuje naše zkušenosti s tímto interaktivním způsobem vyučování.
Abstract (in English)
This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into the course Statistics II in order to increase students’ involvement in the teaching. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes our experience with the new interactive technology.
PrintDisplayed: 30/5/2024 11:36