MATULOVÁ, Markéta. EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING. In Igor Krejčí, Martin Flégl, Milan Houška. Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education. Praha: Czech University of Life Sciences Prague. s. 356-362. ISBN 978-80-213-2560-9. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EFFICIENCY IN TEACHING MATHEMATICS: ENGAGING STUDENTS THROUGH ELECTRONIC VOTING
Autoři MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Proceedings of the12th international conference on Efficiency and Responsibility in Education, od s. 356-362, 7 s. 2015.
Nakladatel Czech University of Life Sciences Prague
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00083171
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-213-2560-9
ISSN 2336-744X
UT WoS 000358527400045
Klíčová slova anglicky Classroom voting; interactivity; Masaryk University in Brno; mathematics; teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Sedláček, učo 23217. Změněno: 28. 4. 2020 00:53.
Anotace
This academic year we have introduced a pilot project of integrating online voting into mathematics courses in order to increase students’ involvement in the educational process. The paper introduces basic concepts of classroom voting and summarizes our experience with the new interactive technology. The study results of interactively taught students were compared to those with traditional lessons. We found that the success rate was slightly better in the pilot group. We also evaluated students’ feedback from the course opinion poll to find out whether students consider interactive teaching interesting and beneficial. It proved that the students' perceptions of the teaching were significantly better in the seminary group using classroom voting.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:09