ROŽNÍČKOVÁ, Iveta. Romští žáci na základních školách (Roma pupils at the primary schools). In XIV. československá konference s mezinárodní účastí: Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Katedra psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého, 2.-3. 2. 2015, Olomouc. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Romští žáci na základních školách
Name (in English) Roma pupils at the primary schools
Authors ROŽNÍČKOVÁ, Iveta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XIV. československá konference s mezinárodní účastí: Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Katedra psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého, 2.-3. 2. 2015, Olomouc, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00083174
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) romští žáci; mocenské konstelace; základní škola; pedagogická komunikace
Keywords in English roma pupil; the levels of power; the primary school; educational communication
Tags mzok, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 23/3/2016 11:26.
Abstract
Poster se zabývá problematikou mocenských konstelací v pedagogické komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum, který jsem realizovala byl zaměřen na pedagogickou komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum byl realizován na základě etnografického pozorování třídního kolektivu na základní škole. Na základě dat z výzkumu jsem stanovila pět mocenských konstelací, které se v pedagogické komunikaci vyskytovaly. Mocenské konstelace nesly názvy: Já jsem tady šéf, Hrajeme hru, Buď naší loutkou, Co všechno vydržíš, Teď rozkazujeme my.
Abstract (in English)
Poster deals with the issue of power constellations in education communication between Roma pupils and their teachers. Research that I carried out was focused on teaching communication between Roma pupils and their teachers. Research was implemented on the basis of ethnographic observation class community in elementary school. Based on data from the research I have determined five power constellations that have occurred in educational communication. Power constellations was named: I'm the boss here, We're playing the game, Be our puppet, What can you bear, Now we command.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 7/10/2024 16:50