ŠUTOVÁ, Michaela. Mezipředmětové vztahy fyziky a chemie ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Cross curricular relationship of physics and chemistry in education of socially disabled pupils). In XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. 2015. ISBN 978-80-210-7844-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezipředmětové vztahy fyziky a chemie ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Name in Czech Mezipředmětové vztahy fyziky a chemie ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Name (in English) Cross curricular relationship of physics and chemistry in education of socially disabled pupils
Authors ŠUTOVÁ, Michaela.
Edition XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7844-4
Keywords (in Czech) mezipředmětové vztahy, fyzika, chemie, hustota, sociální znevýhodnění
Keywords in English cross curricular relationship, physics, chemistry, density, social disable
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Michaela Drexler, učo 350140. Changed: 8/3/2016 18:04.
Abstract
Tento příspěvek pojednává o možném využití mezipředmětových vazeb fyziky a chemie. V rámci základního vzdělávání existují témata, která jsou probírána dříve ve fyzice než v chemii. V těchto tématech tak fyzika pokládá žákům základní teoretické i praktické znalosti, které následně chemie rozvíjí. Příspěvek popisuje možné efektivní pojetí výuky tématu hustota a to při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Abstract (in English)
This paper deal about possible using of cross curricular relationship of physics and chemistry. There are exists themes by primary education, which are firstly educated by physic than chemistry. Also physic created first theoretical and practical pupils knowledge and after that chemistry develop them. The paper describe possible efficient concept of education the theme density by education of socially disabled pupils.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:53