KUDRJAVCEVA, Ekaterina, Larisa BUBEKOVA, Anastasiia TIMOFEEVA a Sergej BULANOV. Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov. Russkij jazyk za rubežom. Moskva, 2015, Neuveden, č. 3, s. 43-57. ISSN 0131-615X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sovremennyje igrovyje technologii v izuchenii i osvojenii jazykov
Název anglicky Modern Game Technologies in Learning and Acquirement of Foreign Languages
Autoři KUDRJAVCEVA, Ekaterina (643 Rusko, garant), Larisa BUBEKOVA (643 Rusko), Anastasiia TIMOFEEVA (643 Rusko, domácí) a Sergej BULANOV (643 Rusko).
Vydání Russkij jazyk za rubežom, Moskva, 2015, 0131-615X.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083265
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Ontogenesis; multilingualism; creativity; intercultural competence; innovative game technologies
Štítky RIV - zkontrolováno, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Anastasiia Martínková, učo 418357. Změněno: 22. 10. 2016 21:52.
Anotace
Jazyk, vydvigaemyj neredko na pervyj plan v uchebnom processe, v real'noj kommunikacii is- polnjaet sugubo instrumental'nuju funkciju, «vyrazhaja» i «otrazhaja» vovne specifiku vnutrennego mira odno-, dvu- ili mnogojazychnoj lichnosti. Ishodnaja prinadlezhnost' bilingva k dvum kul'turam, tradicijam, nacional'nym kartinam mira, rezul'tirujushhaja (pri korrektnom vystraivanii indivi- dual'nogo obrazovatel'nogo marshruta) iz nih interkul'turnost', – vot tot fundament, na kotorom roditeli i pedagogi vo vzaimodejstvii s uchashhimsja mogut vystroit' zdanie kreativnosti / samoak- tualizacii, binarnogo i mnogogrannogo videnija mira.
Anotace anglicky
The language is quite often putten in the forefront in educational proces, but in real communication it has tool function, "expressing" and "reflecting" the specifics of an inner world of a two or the multilingual personality. The initual affiliation of a bilingual with two cultures, traditions and national pictures of the world give us as a result interculturality (on condition of correct forming of an individual educational route) – this is the base on which parents and teachers in interaction with the pupils can build the building of creativity / self-actualization, binary and many-sided vision of the world.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:13