SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol (Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 pp. ISBN 978-80-210-7881-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol
Name (in English) Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers
Authors SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Libuše PARMOVÁ.
Edition 1. vydání. Brno, 130 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7881-9
Keywords (in Czech) učitel mateřské školy; profesní rozvoj; mentoring; sebereflexe; sociální konstruktivismus; pedagogická diagnostika; odborná stáž
Keywords in English kindergarten teacher; professional development; mentoring; self-reflection; social constructivism; pedagogical diagnostics; traineeship
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/5/2016 15:53.
Abstract
Publikace je jedním z výstupů projektu Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). Projekt reagoval na připravovaný kariérní systém. V rámci projektu bylo realizováno ucelené vzdělávání předškolních pedagogů s cílem rozvinout osobnostní a profesní kompetence potřebné pro individualizaci a diferenciaci vzdělávání a dovednosti potřebné pro mentoring v mateřské škole. Jedním z cílů bylo také získat zahraniční zkušenosti a kriticky je reflektovat v souladu s aktuálními přístupy v českých mateřských školách. Na témata spojená s cíli projektu jsou soustředěny jednotlivé kapitoly. Celou publikaci otevírá téma profesního rozvoje, které prolíná všemi ostatními kapitoly a propojuje je v jeden celek. Poslední kapitola je věnovaná efektům komplexního vzdělávání předškolních pedagogů a evaluaci projektu.
Abstract (in English)
The publication is one of the outputs of the development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education (CZ.1.07/1.3.00/48.0022). The project responded to the upcoming career system. The project was implemented comprehensive training preschool teachers to develop personal and professional competencies needed for individualisation and differentiation of education and skills needed for mentoring in kindergarten. One of the objectives was also to gain experience abroad and critically reflect in accordance with current approaches in Czech kindergartens. On topics connected with the objectives of the project are concentrated in the individual chapters. Full publication opens the topic of professional development, which permeates all the other chapters and connects them into one unit. The last chapter is devoted to the effects of comprehensive education for preschool teachers and project evaluation.
Links
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MUName: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19