MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ. Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, roč. 25, č. 2, s. 123-134. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních
Název anglicky Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools
Autoři MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí) a Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083328
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky syndrom vyhoření; Maslach Burnout Inventory; základní škola speciální; speciální pedagog
Klíčová slova anglicky Burnout Syndrome; Maslach Burnout Inventory;Primary Special School; Special Teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 17. 3. 2016 21:26.
Anotace
Článek prezentuje výzkum úrovně manifestace syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Pro zjištění úrovně vyhoření pedagogických pracovníků byl použit dotazník Maslach Burnout Inventory. Výsledky šetření u sledované skupiny (N=102) nepotvrdily patologické hodnoty ani v jedné ze sledovaných oblastí. Z výzkumu vyplývá, že mezi pedagogy existují skupiny, které jsou více ohroženy syndromem vyhoření.
Anotace anglicky
The article deals with manifestation of burnout syndrome in teaching staff in special schools. Burnout syndrome was assessed by a questionnaire Maslach Burnout Inventory. The results (N=102) did not confirm pathological results among the researched population. However, certain groups of teaching staff were found more prone to burnout syndrome.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:37