MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA and Dagmar PŘINOSILOVÁ. Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních (Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools). Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, vol. 25, No 2, p. 123-134. ISSN 1211-2720.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních
Name (in English) Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools
Authors MÁROVÁ, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1211-2720.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083328
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) syndrom vyhoření; Maslach Burnout Inventory; základní škola speciální; speciální pedagog
Keywords in English Burnout Syndrome; Maslach Burnout Inventory;Primary Special School; Special Teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Changed: 17/3/2016 21:26.
Abstract
Článek prezentuje výzkum úrovně manifestace syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Pro zjištění úrovně vyhoření pedagogických pracovníků byl použit dotazník Maslach Burnout Inventory. Výsledky šetření u sledované skupiny (N=102) nepotvrdily patologické hodnoty ani v jedné ze sledovaných oblastí. Z výzkumu vyplývá, že mezi pedagogy existují skupiny, které jsou více ohroženy syndromem vyhoření.
Abstract (in English)
The article deals with manifestation of burnout syndrome in teaching staff in special schools. Burnout syndrome was assessed by a questionnaire Maslach Burnout Inventory. The results (N=102) did not confirm pathological results among the researched population. However, certain groups of teaching staff were found more prone to burnout syndrome.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 16/5/2024 13:21