TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Jan KREJČÍ. Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency. In International conference GIREP EPEC 2015. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Revival of demonstration experiments in development of problem solving as the key competency
Name in Czech Návrat demonstračních experimentů do vytváření klíčové kompetence řešení problémů
Authors TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Jan KREJČÍ.
Edition International conference GIREP EPEC 2015, 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) demonstrační experimenty; interaktivní učitelské experimenty; klíčová kompetence; fyzikální vzdělávání; řešení problémů
Keywords in English demonstration experiments; interactive teachers’ experiments; key competency; physics education; solving problems
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 18/12/2016 11:33.
Abstract
The basic key competency in science (physics) education is the problem solving, in which experiments play an essential role. School experiments are implemented in the form of teacher’s demonstrations experiment and/or student’s experiments. The objective of design-based research is to to find several rules of teachers’ demonstration experiments appropriate for development of key competency to solve problems. Study presents examples of appropriate methods of implementation of teachers’ demonstration experiments in physics education which combined student’s and teacher’s activities.
Abstract (in Czech)
Základní klíčovou kompetencí v přírodovědném (fyzikálním) vzdělávání je řešení problémů, ve které hrají experimenty zásadní roli. Školní experimenty mají podobu žákovských a učitelských (demonstračních) experimentů. Cílem design-based research je nalezení několika pravidel pro rozvoj klíčových kompetencí řešení problémů. Studie prezentuje příklady vhodných metod implementace učitelských demonstračních experimentů do fyzikálního vzdělávání, které kombinují žákovské a studentské aktivity.
PrintDisplayed: 25/8/2024 17:23