STRÁNSKÁ, Zdenka a Eva BRÍDOVÁ. The impact of parenting style on self-esteem and classroom social status in early adolescents. In Kuzio, Anna; Kowal, Jolanta; Wawrzak-Chodaczek, Miroslawa. Communication and Information Technology in Society. 1. vyd. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. s. 13-35. ISBN 978-1-4438-7540-0. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The impact of parenting style on self-esteem and classroom social status in early adolescents
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva BRÍDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Cambridge, Communication and Information Technology in Society, od s. 13-35, 23 s. 2015.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083336
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-4438-7540-0
Klíčová slova anglicky parenting style; self-esteem; early adolescents; social status
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 24. 2. 2016 14:57.
Anotace
Human individuals are born to the world as organisms possessing a variety of genetically predisposed limits, and yet are endowed with a great potential of development. Undoubtedly, one of the key components of this process is child rearing. Child rearing, or parenting, is a complex, intricate matter, encompassing many different forms, means, methods, and practices. The parenting process involves the interaction and communication of the parent and the child in which personalities both transform and develop. For this and other reasons, family–based parenting remains one of the most discussed issues in both everyday and professional contexts.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:32