D 2015

IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education

TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ

Základní údaje

Originální název

IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education

Název česky

IBSE PROFILES-moduly ve vzdělávání přírodovědných učitelů

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Porto, Portugal, END 2015 International Conference on Education and New Developments, od s. 116-120, 5 s. 2015

Nakladatel

World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00083362

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-989-99389-2-2

Klíčová slova česky

IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

IBSE; module; science education; teacher education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 18:09, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The objective of our research is the development of an IBSE teaching method, based on IBSE modules. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. The basic methods of our research were the design-based research, the curricular Delphi study and the case study. The output of the PROFILES curricular Delphi study is a set of concepts (paradigms) in science education which were used as the issue for our design-based research. The main outcome of our design-based research is the PROFILES-modules.

Česky

Cílem našeho výzkumu je rozvoj IBSE výukových metod, založených na modulech. Druhým cílem je implementace těchto metod do přípravy přírodovědných učitelů. Tento výzkum byl realizován v rámci 7 FP programu. Základními výzkumnými metodami byly design-based research a kurikulární Delphi-studie. Výstupem kurikulární Delphi-studie je soubor konceptů (paradigmat) přírodovědného vzdělávání, které byly využity jako základ pro design-based výzkum, jehož hlavním výstupem jsou PROFILES-moduly.

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
Zobrazeno: 9. 11. 2024 06:13