Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1305960, author = {Kubrická, Jana}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {foreign language textbooks - identity - native speaker - multicultural education - critical discourse analysis}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {"Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/3419}, volume = {25}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1305960 AU - Kubrická, Jana PY - 2015 TI - "Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici JF - Pedagogická orientace VL - 25 IS - 2 SP - 169-187 EP - 169-187 SN - 12114669 KW - foreign language textbooks - identity - native speaker - multicultural education - critical discourse analysis UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/3419 N2 - V tomto příspěvku se věnujeme identitám postav zobrazeným v české učebnici anglického jazyka Time to talk. Hlavním cílem studie je popsat jak různé aspekty identit postav, tak způsoby omezování možností interpretace kulturních sdělení v textech a úlohách. V první části textu představujeme koncept identity v oblasti cizích jazyků a výzkumy, které jsou na něm založeny. Pomocí obsahové analýzy, kritické analýzy diskurzu a konceptu uzavřených a otevřených textů se v empirické části textu pokoušíme odhalit, jakou představu společenství mluvčích cílového jazyka autoři učebnice vytváří. V analýze textů, ilustrací a úloh dokládáme, že učebnice reflektuje současný interkulturní diskurz, ve kterém jsou prezentována a konfrontována různá kulturní prostředí, zároveň však v textech poukazujeme na dominantní roli britské kultury a autoritu britských rodilých mluvčích. Zobrazené postavy patří k etnické majoritě, jsou často genderově stereotypní a mají střední až vyšší sociokulturní status. V učebnici je však patrný i vliv tzv. diskurzu kulturní inkorporace, kde prostor získávají dříve opomíjené sociální skupiny. ER -
KUBRICKÁ, Jana. ''Time to talk'' aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici (''Time to talk'' or who owns English in a Czech EFL textbook). \textit{Pedagogická orientace}. Brno, 2015, vol.~25, No~2, p.~169-187. ISSN~1211-4669.
|