Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1306754, author = {Šeďová, Klára and Sedláček, Martin}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-3}, keywords = {classroom discourse; dialogic education; student participation; action research}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1133/1407}, volume = {20}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1306754 AU - Šeďová, Klára - Sedláček, Martin PY - 2015 TI - Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu JF - Studia paedagogica VL - 20 IS - 2 SP - 33-58 EP - 33-58 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - classroom discourse KW - dialogic education KW - student participation KW - action research UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1133/1407 N2 - Cílem této studie je analyzovat změny v participaci žáků na výukové komunikaci, k nimž došlo v důsledku zapojení učitelů do projektu akčního výzkumu zaměřeného na implementaci principů dialogického vyučování. Participace je operacionalizována jako: 1) výukový čas, který žáci vyplňují svými promluvami; 2) příležitost žáků k rozvitým promluvám; 3) triadická interakce, tedy bezprostřední komunikace mezi větším počtem aktérů, než je jeden žák a učitel. Prostřednictvím kvantitativní analýzy v příspěvku prokazujeme, že v hodinách sledovaných učitelů došlo ke zřetelnému posílení žákovské participace, a to ve všech uvedených parametrech. Následně pomocí kvalitativní analýzy identifikujeme mechanismy, které k tomuto výsledku vedou. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára and Martin SEDLÁČEK. Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu (Student participation as the focus of action research). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol.~20, No~2, p.~33-58. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-3.
|