HYNEK, Alois, Břetislav SVOZIL, Jakub TROJAN a Jan TRÁVNÍČEK. Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project. Envigogika. Univerzita Karlova, roč. 10, č. 1, s. 1-15. ISSN 1802-3061. doi:10.14712/18023061.477. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project
Název česky Teoreticko-metodologická reflexe případové studie krajinného projektu Deblínsko
Autoři HYNEK, Alois (203 Česká republika, garant, domácí), Břetislav SVOZIL (203 Česká republika), Jakub TROJAN (203 Česká republika) a Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika).
Vydání Envigogika, Univerzita Karlova, 2015, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Envigogika
Kód RIV RIV/00216224:14310/15:00083440
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.477
Klíčová slova česky základní škola; regionální univerzita; místní komunita; participativní akční výzkum; udržitelný rozvoj venkova
Klíčová slova anglicky primary school; regional university; local community; participatory action research; rural sustainability
Štítky AKR, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Andrea Mikešková, učo 137293. Změněno: 13. 4. 2016 14:41.
Anotace
The case study is based primarily on long-standing collaboration of two public sector institutions: the MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten, with cooperation of experts in numerous other institutions. The MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten focus on research, teaching and, above all, practical applications of sustainability/security. The objective of the study is to revise the theoretical and methodological frameworks influencing approaches to teaching sustainability in primary education and, through it, to open a discussion of civic society topics and formation starting at the level of children/pupils/students. The vehicle for achieving the objective is a thorough critical view of the “Deblínsko landscape project”. The authors’ experience concerns development of dialogue between the world of science and its applications and needs of those on whom its consequences impact. They are collected as part of activities aimed primarily at intensive field and project teaching, which reflects the sustainability discourse in the primary, secondary and tertiary education practice and is also connected with establishment of international collaboration. The focus of the field work is based on the understanding of each of the institutions as regional education centres (Deblín Primary School and Kindergarten = community centre), focused on solving issues of sustainability, involving owners, users, decision-makers, shareholders and stakeholders within public territorial administration, represented by means of goals and measures of regional development schemes along with micro-regional development programmes and local action group (LAG) activities.
Anotace česky
Případová studie vychází primárně z mnohaleté spolupráce dvou institucí veřejného sektoru – MU Brno a ZŠ a MŠ Deblín, které se zaměřují na výzkum, výuku a především praktické aplikace trvalé udržitelnosti/bezpečnosti. Cílem studie bylo a je otevřít diskurz nad tématy, vytvářet občanskou společnost od úrovně dětí/žáků/studentů při schopnosti umět odhalit nedostatky uplatněním transdisciplinárního přístupu ve studiu krajinných ekosystémů. Naše zkušenosti směřují k rozvíjení dialogu mezi světem vědy a jejích aplikací s potřebami těch, na něž její důsledky dopadají. Děje se tak v rámci aktivit směřovaných především k intenzivní terénní a projektové výuce, včleněním do diskurzu trvalé udržitelnosti v praxi ZŠ, SŠ a VŠ s navázáním mezinárodní spolupráce. Zaměření terénní práce vychází z chápání jednotlivých pracovišť jako regionálních center vzdělanosti (ZŠ a MŠ Deblín = komunitní centrum), která se zaměřují především k řešení témat trvalé udržitelnosti zahrnujících vlastníky, uživatele, rozhodovatelé, podílníky a dotčené v rámci veřejné správy území reprezentované prostřednictvím cílů a opatření krajských programů regionálního rozvoje s programy rozvoje mikroregionů a činností místních akčních skupin (MAS).
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
477-2369-1-PB.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Trojan, J. 24. 7. 2015

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf?info
Vloženo
Pá 24. 7. 2015 15:15, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Ing. Andrea Mikešková, učo 137293
  • osoba RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236
  • osoba doc. RNDr. Alois Hynek, CSc., učo 166
  • osoba RNDr. Břetislav Svozil, Ph.D., učo 183133
  • osoba RNDr. Jan Trávníček, učo 99870
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Ing. Andrea Mikešková, učo 137293
  • osoba RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236
  • osoba doc. RNDr. Alois Hynek, CSc., učo 166
  • osoba RNDr. Břetislav Svozil, Ph.D., učo 183133
  • osoba RNDr. Jan Trávníček, učo 99870
Atributy
 

477-2369-1-PB.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1306868/477-2369-1-PB.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
347,8 KB
Hash md5
fd76cd2d3038ae53db3d4a28e714218f
Vloženo
Pá 24. 7. 2015 15:15

477-2369-1-PB.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1306868/477-2369-1-PB.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1306868/477-2369-1-PB.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
38 KB
Hash md5
c17fa72928adb2bd9e3e6b2ec07c6174
Vloženo
So 25. 7. 2015 12:50
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 29. 3. 2024 05:40