Detailed Information on Publication Record
2015
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ and Lucie CHALOUPKOVÁBasic information
Original name
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy
Name in Czech
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy
Name (in English)
Developing personal and professional competences of teachers of primary school
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, 177 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00083450
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7894-9
Keywords (in Czech)
profesní rozvoj; osobnostní rozvoj; mentoring; diferenciace a individualizace; pedagogická diagnostika; styly učení; výukové strategie; reflektivní praktik; hodnocení a sebehodnocení ve výuce
Keywords in English
professional developing; personal developing; mentoring; differentiation and individual approach; pedagogical diagnosis; learning styles; teaching strategies; reflective teacher; evaluation or self- evaluation of one’s teaching
Tags
Reviewed
Změněno: 11/2/2016 09:59, Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
V originále
Publikace přináší poznatky z kvalitativní analýzy sebereflexí učitelů jejich profesního rozvoje, zejména rozvoje mentorských dovedností a kompetencí podporujících diferenciaci výuky společně s teoretickými poznatky k tématům: mentoring, výukové strategie na podporu diferenciace a individualizace ve výuce, zjišťování výsledků práce žáka a hodnocení jeho individuálního pokroku a pedagogická diagnostika v inkluzivním prostředí třídy. Pojednává o učiteli v různých rolích, zvláště tvůrce učebního prostředí, diagnostika a autodiagnostika a reflektivního praktika. Analýza sebereflexe učitelů v kapitolách Mentoring ve škole a Reflexe učitelů jako nástroj profesního růstu popisuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů, ale i mnoho otázek k tématům projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání“. Vydáno též on-line - ISBN 978-80-210-7895-6.
In English
The publication provides findings from a qualitative analysis of self-reflection of teachers' professional development, especially the development of mentoring skills and competencies that support the differentiation of instruction, together with theoretical knowledge on topics: mentoring, teaching strategies supporting differentiation and individual approach in teaching and assessing pupil’s achievement and individual development and pedagogical diagnosis in an inclusive class. Deals with different roles of a teacher, such as teacher as a creator of an educational environment, teacher as a diagnostician and self- diagnostician, and a reflective teacher. Analysis of the reflection of teachers in Chapters Mentoring in a school and Reflection as a tool for professional development describes the benefits of further education, but also many questions on topics of the "development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." Published also online - ISBN 978-80-210-7895-6.
Links
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU |
|