Detailed Information on Publication Record
2015
Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů
STEHLÍK, PetrBasic information
Original name
Výuka jihoslovanských literatur očima jejich brněnských studentů
Name (in English)
Instruction in South Slavic Literatures Through the Eyes of Their Students in Brno
Authors
STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Aktuální problémy současné slavistiky (jazyk - literatura - kultura - politika), p. 221-232, 12 pp. 2015
Publisher
Galium
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00083465
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-905336-5-3
Keywords in English
teaching of literature; South Slavic literatures; organization and conception of studies
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 13/3/2016 11:01, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Autor příspěvku se pokouší přiblížit, vyhodnotit a okomentovat postoje, studijní předpoklady a preference studentů spjaté s literární složkou studia jihoslovanských filologií a balkanistiky v Brně. Činí tak na základě ankety provedené mezi studenty. Zároveň si klade otázku, jak souběžně zajistit dostatečnou odbornou úroveň, přitažlivost i hospodářskou soběstačnost zmíněných oborů. Autor chce přispět k diskuzi na toto téma a nastolil některé konkrétní otázky, jež se týkají jak výuky literatur v rámci „malých“ filologií, tak pojetí studia těchto oborů jako takových.
In English
The author of the paper strives to describe, assess and comment on attitudes, capabilities and preferences of students related to the literary segment of the instruction in South Slavic Philologies and Balkan Studies in Brno. He does so on the basis of a survey carried out among the students. At the same time he dwells on a question, how to simultaneously ensure an adequate professional level, attractivity and economic self-sufficiency of the mentioned studies. The author intends to contribute to the discussion on this issue and to formulate concrete questions concerning the instruction in literatures within the frames of the „small“ philologies, as well as the conception of such studies in general.