BALHAROVÁ, Kamila, Věra VOJTOVÁ a Jana PRESOVÁ. Zvládání každodenního života dospělých lidí s dyslexií – internet jako cesta k inkluzi. 1. vyd. Ivančice/Brno: COPRINT s.r.o., PPP Brno, s.r.o., 2015, 120 s. ISBN 978-80-87192-23-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zvládání každodenního života dospělých lidí s dyslexií – internet jako cesta k inkluzi
Název česky Zvládání každodenního života dospělých lidí s dyslexií – internet jako cesta k inkluzi
Název anglicky Coping with everyday life of people with dyslexia – the internet as the way to inclusion
Autoři BALHAROVÁ, Kamila (203 Česká republika), Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana PRESOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Ivančice/Brno, 120 s. 2015.
Nakladatel COPRINT s.r.o., PPP Brno, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083486
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87192-23-8
Klíčová slova česky výzkum; inkluze; sociální začlenění; gramotnost; čtenářské dovednosti; dyslexie; porucha pozornost; sociální znevýhodnění; informální učení; přístup zaměřený na člověka; resilience; zvládání; podpora; posilování; provázení; klíčové kompetence; přístup k informačním technologiím; design portálu; webový portál; uživatel; medicína; informační technologie; psychologie; speciální pedagogika.
Klíčová slova anglicky research;inclusion;literacy;dyslexia;social disadvantage; informal education; resilience; coping; support; guiding; key competences; IT access; portal design; web portal; user; medicine; IT technology; psychology; special education.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 17. 3. 2016 15:07.
Anotace
Monografie provází čtenáře konceptem testování, tréninku a provázení lidí se čtenářskými problémy ve virtuálním prostředí internetu. V rámci mezinárodního výzkumného projektu, v němž se ke spolupráci sešel mezioborově propojený tým z oboru informačních technologií, medicíny, speciální pedagogiky a psychologie z pěti zemí: Španělska, Izraele, České republiky, Maďarska a Rakouska, a na němž se autorky spolupodílely, byl vyvinut webový portál pro zlepšení kvality života lidí ohrožených problémy ve čtení a sníženou funkční gramotností. Monografie poskytuje uživatelům i odborné veřejnosti průvodce portálem a vybrané výstupy z výzkumu prováděného v průběhu jeho vývoje. Představuje i výchozí teoretické a společenské koncepty a témata, ze kterých výzkum vycházel.
Anotace anglicky
The publication guides readers through the concepts of testing, training and guiding people with reading difficulties in the virtual space of the Internet. The core of the monograph is based on an international research project connecting experts from areas of IT, medicine, special pedagogy and psychology from five countries: Spain, Israel, Czech Republic, Hungary and Austria, with the participation of the authors. As a result of the project, an Internet portal was developed for improving the quality of life of people endangered by reading difficulties and functional literacy deficits. The monograph provides a guide to the portal for its users and the expert community, as well as some of the results of the research conducted during its development. It presents theoretical and social concepts and topics, which were the basis of the research.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:31