HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Studie ze školní pedagogiky. 3. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 180 s. Řada pedagogiky a psychologie. ISBN 978-80-210-4859-1. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studie ze školní pedagogiky
Název česky Studie ze školní pedagogiky
Název anglicky Studies on school education
Autoři HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ, Tomáš JANÍK a Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Vydání 3. dotisk 1. vyd. Brno, 180 s. Řada pedagogiky a psychologie, 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-4859-1
Klíčová slova česky škola; školní vzdělávání; školní pedagogika; vyučování; učení
Klíčová slova anglicky school; schooling; school education; teaching; learning
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 5. 2016 15:59.
Anotace
Publikace je určena studentům učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU. Prezentuje souboru textů ze školní pedagogiky, které pokrývají následující témata: Škola a její funkce, Primární škola: jaká je a jakou bychom ji chtěli mít?, Škola jako místo osobnostního a sociálního rozvoje žáků, Výchova a vzdělávání pro 21. Století, Hodnoty ve výchově, Mravní výchova; výchova k prosociálnosti jako základ mravní výchovy, Estetický, pracovní a tělesný aspekt rozvoje osobnosti, Dítě ve škole 21. Století, Změny v pojetí role učitele 21. století (učitel jako spolutvůrce rozvoje celistvé osobnosti v humanisticky orientovaném edukačním procesu), Vyučování a výuka, Historický vývoj pojetí vyučování a vznik systému tradičních didaktických principů, Vedení výchovy ve třídě, práce třídního učitele, Kurikulární činnosti učitele; plánování výuky krok za krokem, Hodnocení a sebehodnocení.
Anotace anglicky
The publication was written for prospective primary school teachers, students of the primary education study programme at the Faculty of Education, Masaryk University. It includes texts focusing on the following topics: School and its functions; the Primary School: what it is like and what we want it to be like; School as the place for pupils' personal and social development; education for the 21st century; values in education; moral education; aesthetic, work-related and physical aspects of personality development; the child in the school of the 21st century; changes in the role of the teacher in the 21st century; teaching and instruction; the historical development of approaches to teaching and the development of the system of traditional didactic principles; education within a classroom; the homeroom teacher; curricular acting of the teacher - step by step in planning the teaching; evaluation and self-evaluation.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:52