Detailed Information on Publication Record
2015
The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
Name in Czech
Současná paradigmata přírodovědného vzdělávání a jejich očekávaný vliv na kurikulum
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Amsterdam, Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015, p. 271-277, 7 pp. 2015
Publisher
Elsevier
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00089090
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
UT WoS
000380613100042
Keywords (in Czech)
historie paradigmat; kurikulární Delphi studie; paradigmata; přírodovědné vzdělávání; účastníci
Keywords in English
history of paradigms; curricular Delphi study; paradigms; science education; stakeholders
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:42, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Using the PROFILES-project curricular Delphi study we try to identify stakeholders’ views on science education as a base of a new educational paradigms: (1) awareness of science in current, social, globally relevant and occupational contexts, (2) intellectual education in interdisciplinary science contexts and (3) facilitation of interest in the contexts of nature, everyday life and living environment.
In Czech
S využitím PROFILES-projektové kurikulární Delphi studie jsme se pokusili identifikovat účastnické pohledy jako základ pro nová přírodovědná paradigmata: (1) zdůraznění role přírodovědy v současném světě; (2) intelektuální vzdělávání v mezipředmětovém pojetí; (3) podpora zájmu v kontextu přírodovědy pro život a životní prostředí.
Links
266589, interní kód MU |
|