D 2015

The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum

Name in Czech

Současná paradigmata přírodovědného vzdělávání a jejich očekávaný vliv na kurikulum

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Amsterdam, Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015, p. 271-277, 7 pp. 2015

Publisher

Elsevier

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00089090

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

UT WoS

000380613100042

Keywords (in Czech)

historie paradigmat; kurikulární Delphi studie; paradigmata; přírodovědné vzdělávání; účastníci

Keywords in English

history of paradigms; curricular Delphi study; paradigms; science education; stakeholders

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:42, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Using the PROFILES-project curricular Delphi study we try to identify stakeholders’ views on science education as a base of a new educational paradigms: (1) awareness of science in current, social, globally relevant and occupational contexts, (2) intellectual education in interdisciplinary science contexts and (3) facilitation of interest in the contexts of nature, everyday life and living environment.

In Czech

S využitím PROFILES-projektové kurikulární Delphi studie jsme se pokusili identifikovat účastnické pohledy jako základ pro nová přírodovědná paradigmata: (1) zdůraznění role přírodovědy v současném světě; (2) intelektuální vzdělávání v mezipředmětovém pojetí; (3) podpora zájmu v kontextu přírodovědy pro život a životní prostředí.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation