TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Formation of Science Concepts in Pre-school Science Education. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier. p. 2339-2346. ISSN 1877-0428. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.264. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Formation of Science Concepts in Pre-school Science Education
Name in Czech Formování přírodovědných pojmů v před-primárním přírodovědném vzdělávání
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterdam, Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015, p. 2339-2346, 8 pp. 2015.
Publisher Elsevier
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00089091
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.264
UT WoS 000380613100364
Keywords (in Czech) edutainment; formování; předškolní přírodovědné vzdělávání; přírodovědné pojmy; jednoduché experimenty
Keywords in English edutainment; formation; pre-school science education; science concepts; simple experiments
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 18:08.
Abstract
Some science concepts are formed at pre-school age as preconceptions. Simple experiments implemented into playing and games have an important role in the formation of science concepts. The study presents the design-based research results of the development of simple experiments implemented into playing and games, which can help to form concepts in pre-school science education.
Abstract (in Czech)
Některé přírodovědné pojmy se vytvářejí již v předškolním věku jako prekoncepce. Jednoduché experimenty v hrách hrají významnou roli ve formování přírodovědných pojmů. Studie uvádí výsledky design-based research ve vývoji vhodných jednoduchých experimentů implementovaných do dětských her, pomáhajících formování přírodovědných pojmů.
PrintDisplayed: 19/4/2024 22:49