BARTOŇOVÁ, Miroslava. Students with intellectual disability in inclusive education settings. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 173 pp. ISBN 978-80-210-6817-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Students with intellectual disability in inclusive education settings
Name in Czech Žáci s mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition 1. dotisk 1. vyd. Brno, 173 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-6817-9
Keywords (in Czech) lehké mentální postižení, inkluze, základní škola, diferenciace, individualizace, metody, organizační forma, učitel, poradenství
Keywords in English mild intellectual disability, inclusion, elementary school, differentiation, individualization, methods, organizational forms, teacher, counselling
Tags Munipress
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/5/2016 13:45.
Abstract
The scientific publication focuses on education for students with mild intellectual disability in inclusive primary schools. The aim is to describe the possibilities of education for students with mild intellectual disability in mainstream schools The book is written with the use of the monographic procedure and the technique of critical analysis of scientific Czech and foreign language literature. The empirical part presents two research projects completed with the use of quantitative and qualitative research methods. The research aim was to analyse factors influencing inclusive education for students with mild intellectual disability in mainstream schools.
Abstract (in Czech)
Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience. Empirická část představuje dva výzkumné projekty s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumných šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu.
PrintDisplayed: 25/4/2024 02:13