B 2015

Students with intellectual disability in inclusive education settings

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Students with intellectual disability in inclusive education settings

Name in Czech

Žáci s mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy

Edition

1. dotisk 1. vyd. Brno, 173 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-6817-9

Keywords (in Czech)

lehké mentální postižení, inkluze, základní škola, diferenciace, individualizace, metody, organizační forma, učitel, poradenství

Keywords in English

mild intellectual disability, inclusion, elementary school, differentiation, individualization, methods, organizational forms, teacher, counselling

Tags

Změněno: 19/5/2016 13:45, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The scientific publication focuses on education for students with mild intellectual disability in inclusive primary schools. The aim is to describe the possibilities of education for students with mild intellectual disability in mainstream schools The book is written with the use of the monographic procedure and the technique of critical analysis of scientific Czech and foreign language literature. The empirical part presents two research projects completed with the use of quantitative and qualitative research methods. The research aim was to analyse factors influencing inclusive education for students with mild intellectual disability in mainstream schools.

In Czech

Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience. Empirická část představuje dva výzkumné projekty s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumných šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu.