Detailed Information on Publication Record
2015
Students with intellectual disability in inclusive education settings
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Students with intellectual disability in inclusive education settings
Name in Czech
Žáci s mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy
Authors
Edition
1. dotisk 1. vyd. Brno, 173 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-6817-9
Keywords (in Czech)
lehké mentální postižení, inkluze, základní škola, diferenciace, individualizace, metody, organizační forma, učitel, poradenství
Keywords in English
mild intellectual disability, inclusion, elementary school, differentiation, individualization, methods, organizational forms, teacher, counselling
Tags
Změněno: 19/5/2016 13:45, Dana Nesnídalová
V originále
The scientific publication focuses on education for students with mild intellectual disability in inclusive primary schools. The aim is to describe the possibilities of education for students with mild intellectual disability in mainstream schools The book is written with the use of the monographic procedure and the technique of critical analysis of scientific Czech and foreign language literature. The empirical part presents two research projects completed with the use of quantitative and qualitative research methods. The research aim was to analyse factors influencing inclusive education for students with mild intellectual disability in mainstream schools.
In Czech
Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience. Empirická část představuje dva výzkumné projekty s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumných šetření bylo analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu.