ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Silvia KOVAČIKOVÁ. Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here. Applied Environmental Education & Communication. roč. 14, č. 3, s. 178-186. ISSN 1533-015X. doi:10.1080/1533015X.2015.1067580. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
Název česky Evaluace programu místně zakotveného učení: Od "tam" k "tady"
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Bruce JOHNSON (840 Spojené státy, domácí) a Silvia KOVAČIKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání Applied Environmental Education & Communication, 2015, 1533-015X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00083566
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580
Klíčová slova česky environmentální výchova; interpretace; místně zakotvené učení; výchova o Zemi; evaluace
Klíčová slova anglicky Environmental education; interpretation; place-based education; earth education; evaluation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 16. 8. 2015 18:33.
Anotace
The article introduces a Czech environmental education middle school program focused on helping students develop place attachment to their community and on increasing their interest in natural area in their region. The evaluation applied a mixed approach combining pretesting/posttesting of the students (N = 158), two group interviews with selected students (N = 16), an interview with teachers (N = 2), field observations, and ongoing interviews with the main program leader. Although the evaluation did not find an effect of the program on the attractiveness of the natural area, the program appeared to increase community place attachment of the participants to their own community.
Anotace česky
Článek představuje český program environmentální výchovy určený pro žáky základní školy a cílený na posílení jejich vztahu k místu a zájmu o přírodní lokalitu v jejich regionu. Evaluace aplikovala smíšený design kombinující pretest/ posttest (N=158), dva skupinové rozhovory s žáky (N=16) a dva s učiteli (N=2), terénní pozorování a průběžné rozhovory s hlavním lektorem. Ačkoliv evaluace neprokázala efekt programu na atraktivnost přírodní oblasti, program posílil vztah žáků k jejich komunitě.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:27