Detailed Information on Publication Record
2015
The role of combatives teaching in physical education
VÍT, Michal and Zdenko REGULIBasic information
Original name
The role of combatives teaching in physical education
Authors
Edition
1. elektronické vyd. Brno, 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-210-7920-5
Tags
Změněno: 24/8/2015 09:40, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The publication provides new findings about the current role of combatives in school physical education. The methodology of work is based on a theoretical analysis of the issue in the literature and exploratory methods. The authors consider combatives comprehensively as valuable physical exercise, but also as a means of psychological and intellectual development and a tool for personality. Extensive research was carried out on the basis of search and study of more than 80 sources, including scientific publications in scientific databases, books, historical documents of the National Archive in Prague and curricula of nationwide level in three countries (the Czech Republic, Slovakia, and France). Publication updates the findings about combatives teaching in physical education and expands the current state of knowledge about the detailed description of the combatives curriculum and its importance to the healthy development of youth. By comprehensive focusing on the issue, the monograph is intended for academics, researchers, as well as primary and secondary school teachers.
In Czech
Publikace přináší nové poznatky o roli úpolů ve školní tělesné výchově. Výzkum zahrnul více než 80 zdrojů, odborné publikace ve vědeckých databázích, knihy, historické dokumenty Národního archivu v Praze a kurikulární dokumenty tří zemí (Česko, Slovensko, Francie). Autoři upozorňují na nedostatky současné praxe: 82 % učitelů využívá úpoly v hodinách TV, preferují však především průpravné úpoly. Pádová technika, úpolové sporty a sebeobrana jsou zařazovány zřídka. Na druhé straně zná celá řada žáků úpoly z mimoškolních aktivit. Učitelé TV často cítí nedostatečnou kvalifikaci pro výuku úpolů. Autoři doporučují vyhledávání nových informací o atraktivitě úpolových aktivit pro mládež, další vzdělávání učitelů ve sportovních svazech či prostřednictvím kurzů celoživotního vzdělávání. Odborná kniha je určena jak akademickým a výzkumným pracovníkům, tak pedagogům na základních a středních školách.