Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1309174, author = {Harazim, Hana and Štourač, Petr and Kosinová, Martina and Smékalová, Olga and Štoudek, Roman and Schwarz, Daniel and Rusňák, Vít and Liška, Miloš}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {e-learning; high fidelity simulation; live streaming; Team Based Learning; Problem Based Learning; Case Based Learning}, language = {cze}, issn = {1214-2158}, journal = {Anesteziologie & intenzivní medicína}, title = {Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů}, volume = {26}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1309174 AU - Harazim, Hana - Štourač, Petr - Kosinová, Martina - Smékalová, Olga - Štoudek, Roman - Schwarz, Daniel - Rusňák, Vít - Liška, Miloš PY - 2015 TI - Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů JF - Anesteziologie & intenzivní medicína VL - 26 IS - 4 SP - 202-212 EP - 202-212 PB - Česká lékařská společnost J.E. Purkyně SN - 12142158 KW - e-learning KW - high fidelity simulation KW - live streaming KW - Team Based Learning KW - Problem Based Learning KW - Case Based Learning N2 - Nácvik správného řešení kritických stavů v pregraduální výuce medicíny patří do náplně předmětů První pomoc, Intenzivní medicína, Urgentní medicína a Anesteziologie. Cílem sdělení je představit přehled možností interaktivní výuky, které nabízíme studentům medicíny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity (LF MU): využití virtuálního pacienta (interaktivní algoritmy, klinické scénáře), simulovaného pacienta, nácvik technik zajištění pacienta na modelech, simulátory s implementovaným fyziologickým modelem anebo videokonferenční přenosy dění z operačních sálů. Tyto metody výuky se staly součástí výše zmíněných předmětů v pregraduální výuce studentů Všeobecného lékařství, Zubního lékařství a nelékařských zdravotnických oborů. Od roku 2007 bylo na LF MU vytvořeno 43 interaktivních výukových algoritmů v české a anglické jazykové verzi. Proces tvorby počínaje studiem literatury, tvorbou textu jednotlivých uzlů a získání multimediálních materiálů probíhá ve skupině 2-3 studentů medicíny pod vedením lékaře a trvá 2 semestry. Vzniklý algoritmus je ve formě Flash objektu volně přístupný online na portálu AKUTNĚ.CZ (www.akutne.cz). Klinické scénáře představují skutečné případy pacientů v těžké sepsi, hospitalizovaných na pracovišti intenzivní medicíny, jejichž data se stala součástí registru EPOSS (eposs.registry. cz; Data-based evaluation and prediction of outcome in severe sepsis). Videokonferenční přenosy z operačních sálů do výukové místnosti umožní shlédnout raritní operační výkony velkému počtu studentů naráz, bez narušení provozu operačních sálů. Pokročilý pacientský simulátor firmy CAE Healthcare® je na LF MU již čtvrtým rokem využíván k nácviku řešení týmové spolupráce u akutních situací v rámci předmětů První pomoc, Intenzivní medicína a Urgentní medicína. Přinesli jsme přehled metod, kterými lze obohatit pregraduální výuku akutních stavů v medicíně spolu s návody na jejich implementaci do kurikula. ER -
HARAZIM, Hana, Petr ŠTOURAČ, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ, Roman ŠTOUDEK, Daniel SCHWARZ, Vít RUSŇÁK and Miloš LIŠKA. Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů (Use of interactive education in undergraduate teaching of acute medicine: the virtual and standardised patient, operating theatre broadcasting). \textit{Anesteziologie \&{} intenzivní medicína}. Praha: Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2015, vol.~26, No~4, p.~202-212. ISSN~1214-2158.
|