J 2015

Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN, Tomáš BOUDA et. al.

Basic information

Original name

Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders

Name in Czech

Práce s daty : příležitost a zároveň výzva pro vedoucí pracovníky škol

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ (203 Czech Republic), Václav TROJAN (203 Czech Republic) and Tomáš BOUDA (203 Czech Republic)

Edition

The New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impact factor

Impact factor: 0.149 in 2012

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00083631

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

práce s daty; vedoucí pracovníci škol; akontabilita; řízení školy; rozvoj školy

Keywords in English

working with data; school leaders; accountability; school leadership; school development

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/5/2017 14:33, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

The article analyses the concept of data, presents various purposes of working with data in schools and deals with the readiness of people at school to work with data. In the final part the article summarizes selected results of a pilot survey carried out in Czech schools and abroad, focused on finding out how and with what data schools work, which attitudes school leaders adopt towards this activity, how those respondents evaluate their own readiness for work with data and which needs they express in this respect.

In Czech

Příspěvek sleduje problematiku práce s daty ve školách. Jsou představeny různé účely této práce a pozornost je věnována i související připravenosti pedagogů. V závěru příspěvku jsou shrnuty vybrané výsledky pilotního šetření zaměřeného na zjištění, jak a s kterými daty se ve školách pracuje, jak respondenti hodnotí svou vlastní připravenost pro práci s daty a jaké vzdělávací nebo i jiné potřeby mají v tomto směru. Šetření realizované v České republice i v zahraničí se věnuje i identifikaci postojů vedoucích pracovníků škol k práci s daty.

Files attached