Detailed Information on Publication Record
2015
Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN, Tomáš BOUDA et. al.Basic information
Original name
Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders
Name in Czech
Práce s daty : příležitost a zároveň výzva pro vedoucí pracovníky škol
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ (203 Czech Republic), Václav TROJAN (203 Czech Republic) and Tomáš BOUDA (203 Czech Republic)
Edition
The New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impact factor
Impact factor: 0.149 in 2012
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00083631
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
práce s daty; vedoucí pracovníci škol; akontabilita; řízení školy; rozvoj školy
Keywords in English
working with data; school leaders; accountability; school leadership; school development
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/5/2017 14:33, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
The article analyses the concept of data, presents various purposes of working with data in schools and deals with the readiness of people at school to work with data. In the final part the article summarizes selected results of a pilot survey carried out in Czech schools and abroad, focused on finding out how and with what data schools work, which attitudes school leaders adopt towards this activity, how those respondents evaluate their own readiness for work with data and which needs they express in this respect.
In Czech
Příspěvek sleduje problematiku práce s daty ve školách. Jsou představeny různé účely této práce a pozornost je věnována i související připravenosti pedagogů. V závěru příspěvku jsou shrnuty vybrané výsledky pilotního šetření zaměřeného na zjištění, jak a s kterými daty se ve školách pracuje, jak respondenti hodnotí svou vlastní připravenost pro práci s daty a jaké vzdělávací nebo i jiné potřeby mají v tomto směru. Šetření realizované v České republice i v zahraničí se věnuje i identifikaci postojů vedoucích pracovníků škol k práci s daty.