J 2015

Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Václav TROJAN, Tomáš BOUDA et. al.

Základní údaje

Originální název

Working with data : Both an opportunity and challenge for school leaders

Název česky

Práce s daty : příležitost a zároveň výzva pro vedoucí pracovníky škol

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ (203 Česká republika), Václav TROJAN (203 Česká republika) a Tomáš BOUDA (203 Česká republika)

Vydání

The New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.149 v roce 2012

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00083631

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

DOI

http://dx.doi.org/10.15804/tner.2015.40.2.07

Klíčová slova česky

práce s daty; vedoucí pracovníci škol; akontabilita; řízení školy; rozvoj školy

Klíčová slova anglicky

working with data; school leaders; accountability; school leadership; school development

Štítky

rivok

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 5. 2017 14:33, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

ORIG CZ

V originále

The article analyses the concept of data, presents various purposes of working with data in schools and deals with the readiness of people at school to work with data. In the final part the article summarizes selected results of a pilot survey carried out in Czech schools and abroad, focused on finding out how and with what data schools work, which attitudes school leaders adopt towards this activity, how those respondents evaluate their own readiness for work with data and which needs they express in this respect.

Česky

Příspěvek sleduje problematiku práce s daty ve školách. Jsou představeny různé účely této práce a pozornost je věnována i související připravenosti pedagogů. V závěru příspěvku jsou shrnuty vybrané výsledky pilotního šetření zaměřeného na zjištění, jak a s kterými daty se ve školách pracuje, jak respondenti hodnotí svou vlastní připravenost pro práci s daty a jaké vzdělávací nebo i jiné potřeby mají v tomto směru. Šetření realizované v České republice i v zahraničí se věnuje i identifikaci postojů vedoucích pracovníků škol k práci s daty.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 10:49