D
2015
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ
Basic information
Original name
Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Name in Czech
Fakultní cvičný učitel jako facilitátor profesního rozvoje
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and
Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, p. 439-446, 8 pp. 2015
Publisher
STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00083661
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
přípravné vzdělávání učitelů; fakultní cvičný učitel; profesní rozvoj;profesní kompetence
Keywords in English
initial teacher education; faculty teacher trainer; professional development; professional competencies
Tags
International impact, Reviewed
V originále
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point of view of university teachers – experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
In Czech
Autorky předkládají výsledky výzkumné sondy realizované s fakultními cvičnými učiteli v jedné fázi jejich profesního rozvoje. Věcný obsah zjištěných bilancí interpretují z pohledu expertů - vysokoškolských učitelů, kteří odpovídají za úroveň teoretické a praktické přípravy. Na základě sebereflexí účastníků výzkumu na úrovni deskriptivní fáze a následné dialogické a kritické reflexe jsou prezentována zjištění, která prezentují přínos kurzů mentoringu pro práci učitelů ve škole a se studenty oboru učitelství.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU | Name: Determinanty účinnosti učitelských praxí | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 1/11/2024 15:09