HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, p. 439-446. ISBN 978-619-7105-45-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development
Name in Czech Fakultní cvičný učitel jako facilitátor profesního rozvoje
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, p. 439-446, 8 pp. 2015.
Publisher STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083661
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057
UT WoS 000393896200057
Keywords (in Czech) přípravné vzdělávání učitelů; fakultní cvičný učitel; profesní rozvoj;profesní kompetence
Keywords in English initial teacher education; faculty teacher trainer; professional development; professional competencies
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/4/2017 14:34.
Abstract
In the present paper, the authors present the results of a qualitatively oriented research probe undertaken with faculty teacher trainers at one stage in their career development. The substantive content of the evaluation is interpreted from the point of view of university teachers – experts who are responsible for the level of theoretical and practical training. Based on the self-reflection of research participants at a descriptive stage and on the subsequent dialogue stage and a critical reflection, findings which present the benefits of the completed training courses for the development of professional competencies of faculty teacher trainers are introduced.
Abstract (in Czech)
Autorky předkládají výsledky výzkumné sondy realizované s fakultními cvičnými učiteli v jedné fázi jejich profesního rozvoje. Věcný obsah zjištěných bilancí interpretují z pohledu expertů - vysokoškolských učitelů, kteří odpovídají za úroveň teoretické a praktické přípravy. Na základě sebereflexí účastníků výzkumu na úrovni deskriptivní fáze a následné dialogické a kritické reflexe jsou prezentována zjištění, která prezentují přínos kurzů mentoringu pro práci učitelů ve škole a se studenty oboru učitelství.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUName: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/7/2024 20:27