ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Když se algoritmy stanou pojistným mechanismem. Český jazyk a literatura. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, roč. 65, č. 1, s. 31-38. ISSN 0009-0786. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když se algoritmy stanou pojistným mechanismem
Název anglicky When algorithms become a safeguard mechanism
Autoři ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Český jazyk a literatura, Praha, SPN-pedagogické nakladatelství, 2015, 0009-0786.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00081000
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky algoritmy; didaktika českého jazyka; syntax
Klíčová slova anglicky algoriths; didactics of the Czech language; syntax
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 30. 3. 2016 23:35.
Anotace
Předložený článek popisuje, jakým způsobem probíhá práce s algoritmy ve výuce českého jazyka na druhém stupni základních škol, a to na příkladu syntaktického učiva. Na základě kvalitativního výzkumného šetření dochází k závěru, že učitelé algoritmy zpravidla redukují do podoby tzv. pojistného mechanismu, který však trpí několika deficity – žákovským neporozuměním smyslu pojistky, upozaděním sémantiky učiva, a v důsledku také bezúčelností učiva.
Anotace anglicky
The study examines how teachers and students in the syntactic lessons at lower secondary schools work with algorithms. The study is based on the qualitative research. It comes to conclusion that algorithms are usually reduced to the so called safeguard mechanism with some deficits such as students' misunderstanding.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 18:55