LIAROKAPIS, Fotis, Athanasios VOURVOPOULOS a Alina ENE. Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game. Online. In Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015). USA: IEEE Computer Society, 2015. s. 488-493. ISBN 978-1-4673-7568-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.87. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Examining User Experiences Through A Multimodal BCI Puzzle Game
Autoři LIAROKAPIS, Fotis (300 Řecko, domácí), Athanasios VOURVOPOULOS (300 Řecko) a Alina ENE (642 Rumunsko)
Vydání USA, Proc. of the 19th International Conference on Information Visualisation (IV 2015), od s. 488-493, 6 s. 2015.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00083742
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4673-7568-9
ISSN 1093-9547
Doi http://dx.doi.org/10.1109/iV.2015.87
UT WoS 000380400400074
Klíčová slova anglicky brain-computer interfaces; computer games; human-machine interaction
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 3. 5. 2016 16:53.
Anotace
This paper presents a study of users’ experiences in low cost multimodal brain-computer interface (BCI) games. A 2D puzzle game (Tetris) was designed featuring two modes (non-BCI and BCI input) which require users to meditate in order to change the game difficulty. Thirty participants were asked to report on the two modes separately. Results indicate that a one-sensor BCI device in games positively contributes to enjoyability but raises mental demand. There was no reported drop in performance in a hybrid system where direct control is not handled by a BCI input. It was found that meditation could not be self-regulated making shortterm direct control a bad design decision in future BCI gaming scenarios for one-sensor headsets.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 08:42