KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana HORKÁ. Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, p. 743-750. ISBN 978-619-7105-45-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice
Name in Czech Příprava na hodnocení žáků v pregraduálním učitelském vzdělávání a jeho realita ve školní praxi
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana HORKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Sofia, 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research, p. 743-750, 8 pp. 2015.
Publisher STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00083809
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-619-7105-45-2
ISSN 2367-5659
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096
UT WoS 000393896200095
Keywords (in Czech) žák; evaluace;autoevaluace; formy evaluace; fakultní cvičný učitel
Keywords in English pupil; evaluation; self-evaluation; forms of evaluation; faculty teacher trainer
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/4/2017 14:37.
Abstract
Pupil evaluation is an expression of teacher professional competence and thus becomes an important topic in preparatory teacher education. However, students´ pedagogical thinking is influenced by the real situation in schools where pedagogical training takes place. The key person is the faculty teacher trainer who - in the role of a mentor - supports the implementation of theory into practice. In the presented essay the authors outline the similarities and differences between the theoretical and practical approach to the evaluation of pupil results in training schools. On the basis of the content analysis of the results of structured and non-structured observation the authors formulate measures that could support the interconnection between theoretical and practical preparation in the question of pupil evaluation.
Abstract (in Czech)
Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto je důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Pedagogické myšlení studentů je však ovlivňováno reálnou situací ve školách, v nichž probíhá pedagogická praxe. Zásadní postavení zaujímá fakultní cvičný učitel, který v roli mentora podporuje implementaci teorie do praxe. V předložené stati autorky pojmenovávají shody a rozdíly v teoretickém i praktickém pojetí hodnocení výsledků žáků v cvičných školách. Na základě obsahové analýzy výsledků strukturovaného a nestrukturovaného pozorování formulují opatření, která by podpořila provázanost teoretické i praktické přípravy v otázkách hodnocení žáků.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUName: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19