D 2015

Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences

IVANOVIČ, Mirjana, Stelios XINOGALOS, Tomáš PITNER and Miloš SAVIĆ

Basic information

Original name

Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences

Name in Czech

Různé aspekty kurzů programování: Mezinárodní zkušenosti

Authors

IVANOVIČ, Mirjana (688 Serbia), Stelios XINOGALOS (300 Greece), Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miloš SAVIĆ (688 Serbia)

Edition

1. vyd. Craiova, The 7th Balkan Conference in Informatics (BCI 2015), p. 371-377, 7 pp. 2015

Publisher

ACM

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Romania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14330/15:00083816

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-1-4503-3335-1

Keywords (in Czech)

teaching programming; introduction to programming

Keywords in English

teaching programming; introduction to programming

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 7/4/2016 09:38, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Abstract

V originále

In this paper, different aspects and experiences from objectoriented programming courses that are taught in three institutions from three different European countries are presented and compared. The emphasis is given on courses' syllabus, organization and methodology of teaching and ways and methods of evaluation of students' knowledge and programming skills. Aspects of technology enhanced learning and accompanying tools and services within these courses are briefly presented and summarized. In the last part of the paper the similarities and differences in delivering the programming courses in these three institutions are discussed.

In Czech

V tomto článku jsou prezentovány a porovnány aspekty a zkušenosti z kurzů objektově orientovaného programování, které jsou vyučovány na třech institucích v tří různých evropských zemích. Důraz je kladen na jejich osnovy, organizaci a metodiku výuky, jakož i způsoby a metody hodnocení znalostí studentů. Jsou zde rovněž stručně shrnuty aspekty technologicky podporované výuky a doprovodných nástrojů a služeb v rámci těchto kurzů. V poslední části práce jsou diskutovány podobnosti a rozdíly v programovacích kurzech těchto třech institucí.