Detailed Information on Publication Record
2015
Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences
IVANOVIČ, Mirjana, Stelios XINOGALOS, Tomáš PITNER and Miloš SAVIĆBasic information
Original name
Different Aspects of Delivering Programming Courses: Multinational Experiences
Name in Czech
Různé aspekty kurzů programování: Mezinárodní zkušenosti
Authors
IVANOVIČ, Mirjana (688 Serbia), Stelios XINOGALOS (300 Greece), Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miloš SAVIĆ (688 Serbia)
Edition
1. vyd. Craiova, The 7th Balkan Conference in Informatics (BCI 2015), p. 371-377, 7 pp. 2015
Publisher
ACM
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Romania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14330/15:00083816
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-1-4503-3335-1
Keywords (in Czech)
teaching programming; introduction to programming
Keywords in English
teaching programming; introduction to programming
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/4/2016 09:38, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.
V originále
In this paper, different aspects and experiences from objectoriented programming courses that are taught in three institutions from three different European countries are presented and compared. The emphasis is given on courses' syllabus, organization and methodology of teaching and ways and methods of evaluation of students' knowledge and programming skills. Aspects of technology enhanced learning and accompanying tools and services within these courses are briefly presented and summarized. In the last part of the paper the similarities and differences in delivering the programming courses in these three institutions are discussed.
In Czech
V tomto článku jsou prezentovány a porovnány aspekty a zkušenosti z kurzů objektově orientovaného programování, které jsou vyučovány na třech institucích v tří různých evropských zemích. Důraz je kladen na jejich osnovy, organizaci a metodiku výuky, jakož i způsoby a metody hodnocení znalostí studentů. Jsou zde rovněž stručně shrnuty aspekty technologicky podporované výuky a doprovodných nástrojů a služeb v rámci těchto kurzů. V poslední části práce jsou diskutovány podobnosti a rozdíly v programovacích kurzech těchto třech institucí.