W 2015

Formální rysy přesvědčování

PICHA, Marek, Iva SVAČINOVÁ and Tomáš ONDRÁČEK

Basic information

Original name

Formální rysy přesvědčování

Name (in English)

The formal aspects of persuasion

Authors

PICHA, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Iva SVAČINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš ONDRÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00083850

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

přesvědčování; argumentace; formální a neformální logika

Keywords in English

persuasion; argumentation; formal and informal logic

Tags

Změněno: 19/2/2016 14:55, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Workshop byl zaměřen na zkoumání produkce, analýzy a hodnocení argumentace se zřetelem k formálním požadavkům přesvědčování. Zajímala nás logická kritéria argumentace, identifikace a hodnocení přesvědčovacích postupů s ohledem k jejich formálně-logickým vlastnostem.

In English

The workshop was aimed at examining the production, analysis and evaluation of argument with regard to the formal requirements of persuasion. We were interested in logical argumentation criteria, identification and evaluation processes of persuasion with respect to their formal-logical properties.

Links

MUNI/A/1153/2014, interní kód MU
Name: Soudobé problémy a minulé podoby filozofické diskuse
Investor: Masaryk University, Category A